Από τη Δευτέρα 26/7/2010 και μέχρι τέλος του έτους διακόπτεται η κυκλοφορία των συρμών του ΗΣΑΠ στο τμήμα Μοναστηράκι - Αττική και η συγκοινωνία θα διεξάγεται στα τμήματα από Πειραιά μέχρι Μοναστηράκι και από Αττική μέχρι Κηφισιά.
Οπως διευκρινίζεται, οι κάτοχοι των ετησίων καρτών απεριορίστων διαδρομών αποκλειστικής χρήσης ΗΣΑΠ και μόνο για το τμήμα Αττική - Στ. Λαρίσσης – Μεταξουγείο - Σύνταγμα – Μοναστηράκι θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το μετρό στις μετακινήσεις τους, χωρίς επιπλέον επιβάρυνση.
Ανω Πατήσια - Ν. Φάληρο
Εξάλλου, το Σαββατοκύριακο 24 και 25 Ιουλίου, δεν θα εκτελούνται δρομολόγια του Ηλεκτρικού στο τμήμα Ανω Πατήσια - Ν. Φάληρο εξαιτίας των έργων που εκτελούνται στις γραμμές.
Για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού θα λειτουργήσει εκτάκτως Σάββατο και Κυριακή η λεωφορειακή γραμμή «Χ20», με τις ενδιάμεσες στάσεις της κοντά στους σταθμούς του ηλεκτρικού. Η αφετηρία της γραμμής θα είναι επί της Αγ. Λαύρας 92 μεταξύ των οδών Παρορίτη και Χαλκίδος στα Α. Πατήσια και το τέρμα της μπροστά από το σταθμό του Ν. Φαλήρου.
Η συχνότητα δρομολογίων θα είναι αντίστοιχη των συρμών του ΗΣΑΠ, ενώ οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν και τις άλλες υπάρχουσες γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ
Παραδόθηκε ο σταθμός Μετρό «Χολαργός»
Λειτουργεί από σήμερα ο σταθμός του Μετρό στο Χολαργό. Παράλληλα, δόθηκε στην κυκλοφορία και ο υπόγειος χώρος στάθμευσης στο σταθμό Νομισματοκοπείο.
Ο νέος σταθμός Χολαργός, ο οποίος οριοθετείται σε βάθος 22 μέτρων υπογείως της Λεωφ. Μεσογείων στο ύψος της συμβολής της με την οδό Φανερωμένης, προβλέπεται να εξυπηρετεί ημερησίως περίπου 20.000 επιβάτες, προερχόμενους κυρίως από του Δήμους Χολαργού και Χαλανδρίου, αλλά και Νέου Ψυχικού, οι οποίοι θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να διανύουν με το Μετρό την απόσταση μέχρι το Σύνταγμα σε εννέα λεπτά.
Ο σταθμός του Χολαργού είναι ο 28ος σταθμός, που δίνεται στην κυκλοφορία στο δίκτυο του Μετρό, ενώ τον Οκτώβριο αναμένεται να παραδοθεί και ο σταθμός της Αγίας Παρασκευής.
Κατά τη διάρκεια τελετής παράδοσης του έργου, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ Χρήστος Τσίτουρας ζήτησε συγγνώμη από το επιβατικό κοινό για την καθυστέρηση παράδοσης του έργου, εξαιτίας αρχαιολογικών ανασκαφών που έφεραν στο φως σπουδαία ευρήματα (αρχαία οδός προς τα Μεσόγεια, χυτήρια, τάφοι, κλπ.) και τα οποία αναδεικνύονται σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους του σταθμού.
Ο νέος σταθμός προσφέρει τη δυνατότητα στο κοινό να παρακολουθεί την κίνηση των συρμών από ειδικά διαμορφωμένο «διάδρομο-γέφυρα» πάνω από τις αποβάθρες.
«Η Αττικό Μετρό ΑΕ συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς τις προσπάθειές της προκειμένου και οι υπόλοιποι 8 σταθμοί των επεκτάσεων του Μετρό να δοθούν το συντομότερο δυνατόν στο επιβατικό κοινό, αλλά παράλληλα να ξεκινήσουν τα νέα μεγάλα έργα, όπως αυτό της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά» δήλωσε ο κ. Τσίτουρας, ανακοινώνοντας ότι στα τέλη του φθινοπώρου πρόκειται να παραδοθεί ο επόμενος σταθμός της Αγίας Παρασκευής.
Παράλληλα, σήμερα παραδόθηκε στο επιβατικό κοινό του Μετρό και ο τριώροφος υπόγειος χώρος στάθμευσης ΙΧ οχημάτων στο Σταθμό Νομισματοκοπείο, χωρητικότητας 630 θέσεων ο οποίος συνδέεται απευθείας με τον ομώνυμο σταθμό.
Στις αρχές του επόμενου έτους αναμένεται να δημοπρατηθεί τμήμα της γραμμής U που θα αρχίζει από το Γαλάτσι και θα καταλήγει στον Παράδεισο Αμαρουσίου εξυπηρετώντας περιοχές χωρίς επαρκές λεωφορειακό δίκτυο.
Το συνολικό κόστος του έργου συνολικού μήκους 21 χιλιομέτρων ανέρχεται στα τρία δισεκατομμύρια ευρώ έπειτα από την προσθήκη δύο νέων σταθμών, στην Καισαριανή και τον Βύρωνα.
Η έναρξη εργασιών προβλέπεται, σύμφωνα με τον σχεδιασμό να ξεκινήσει το 2013 και να ολοκληρωθεί μέσα στο 2020.
tanea.g